Baltík 2004

soutěž v programování

propozice

 

Prosím, sledujte pravidelně tuto stránku, mohou se zde objevit důležitá upřesnění nebo další instrukce!

Soutěž má tři kola:

Termíny

22.3.2004

Zveřejnění pravidel soutěže a soutěžních úloh. Soutěžní úlohy můžete stáhnout ze stránky soutěže ve formátu ZIP, DOC (MS Word) nebo si je prohlédnout přímo na WWW stránce.

22.3. – 5.4.2004

Zaslání předběžné přihlášky. Tato přihláška není pro školu závazná, organizátorům soutěže ale slouží jako přibližná informace pro materiální zabezpečení finále. Proto, máte-li zájem zúčastnit se se svými žáky celostátního finále, prosíme vás o její vyplnění.

22.3. – 19.4.2004

Školní (domácí) kolo – řešení zadaných úloh žáky ve škole nebo doma – záleží na škole, jakým způsobem toto kolo zorganizuje.

20.4. – 26.4.2004

Vyhodnocení žákovských prací ve škole – stanovení pořadí v rámci školy.

3. 5. 2004
změna!

Uzávěrka školního kola soutěže – nejpozdější termín pro odeslání závazné přihlášky a všech žákovských programů společně s výsledkovou tabulkou (hodnocení a pořadí jednotlivých programů žáků/týmů).

7.5.2004
změna!

Organizátoři soutěže zveřejní seznam postupujících týmů a informace o celostátním finále.

do 14.5.2004
změna!

Škola potvrdí svou účast na celostátním finále.

21. – 23.5. 2004
změna!

Celostátní finále soutěže v Brně.

Pravidla pro soutěžící

Jmenné konvence pro označování souborů

·        Všechny soutěžní programy jednotlivců budou označeny takto:
Kategorie_PrijmeniJmeno_CisloUlohy.bpr, tedy např.
A_NovakPetr_3.bpr

·        Všechny soutěžní programy týmů budou označeny takto:
Kategorie_TymJmenoTymu_CisloUlohy.bpr, tedy např.
B_TymDeltaX_3.bpr

Poznámka: v názvech soutěžních programů nepoužívejte diakritiku, mezery ani jiné speciální znaky (s výjimkou podtržítka).

Omezení

Soutěžící nesmí při řešení úloh používat scény ani jiné než standardní banky předmětů.

Hodnocení školního kola

·        Hodnotit mohou buď učitelé školy, tým rodičů nebo si žáci, kteří se zúčastní soutěže, mohou ohodnotit úlohy navzájem sami (v tomto případě doporučujeme, aby si žáci kolektivně prohlédli všechny programy, společně zhodnotili, co který obsahuje a v čem jsou naopak jeho nedostatky, a přidělili mu příslušný počet bodů.

·        Při bodování se mohou přidělovat body přímo od 0 do 10 nebo přidělovat body v následujícím poměru (a tyto sčítat, maximálně do 10).

o       za funkčnost 0 – 4 body,

o       za eleganci a délku řešení 0 – 3 body  (podmínkou pro přidělení bodů je funkčnost),

o       za přehlednost a komentáře 0 – 3 body (podmínkou pro přidělení bodů je funkčnost).

·        Učitel na základě přiděleného počtu bodů určí pořadí žáků (týmů) ve školním kole, přičemž na každém z prvních tří míst školního kola se může umístit jen jeden soutěžící žák (tým).

·        Vyhodnocení školního kola je třeba zapsat do tabulky, jejíž předlohu si stáhněte ve formátu XLS nebo komprimovanou (ZIP). Do tabulky je třeba uvést výsledky všech soutěžících (bližší pokyny naleznete přímo v souboru s tabulkou).

Způsob odeslání souborů pořadatelům

Zpracování zaslaných řešení a postup do celostátního finále

Organizace celostátního finále

Upozornění                                                             

 

Zpět