Kontaktní e-mail: baltik2006cz@ict-edu.cz
Pravidla mezinárodního kola soutěže se neliší od pravidel celostátního kola. Přesto je znovu připomeňte soutěžícím. Z časových důvodů už s nimi nebudou seznamování během konání mezinárodního kola a budeme předpokládat, že tato pravidla znají.
Každý soutěžní tým bude mít k dispozici jeden počítač a na něm Baltíka ve svém jazyce. K vyřešení 4 soutěžních úloh budou mít děti čas přibližně 3 šedesátiminutové hodiny. Zadání budou společná pro obě kategorie. Zadání obdrží každý soutěžní tým vytisknuté ve svém jazyce v černobílé verzi. Barevná verze zadání bude k dispozici v elektronické verzi na ploše počítače. Před vlastní soutěží provedeme rozbor úloh a soutěžící se budou moci ptát na too, co jim nebude v zadání jasné.
Stejně jako ve školním kole bude každá úloha členěna na jednotlivé části (a, b, c...) a každá z nich bude bodována zvlášť. Není tedy nutné mít vyřešeny všechny části úlohy a na druhé straně doporučte dětem, ať zkusí z každé úlohy naprogramovat alespoň to, co zvládnou.
Nebude-li výslovně v zadání úlohy stanoveno jinak, nebude možno při řešení úloh používat banky a scény. Jediným řešením každé úlohy bude soubor BPR.
Během soutěže nebudou moci žáci používat jiné pomůcky než samotný program Baltík včetně nápovědy, psací potřeby a čisté listy papíru. Nebude dovoleno používat např. učebnice, připravené papíry s rastry souřadnic a podobně. Počítače nebudou během soutěže připojeny k internetu a nebude dovoleno používat mobilní telefony.
Své programy budou soutěžící ukládat do stanovené složky, která bude předem umístěna na ploše počítače. Názvy jednotlivých souborů budou také zadány (např. uloha1.bpr...). Zejména pro menší děti to může představovat problém. Dozor v počítačové učebně bude připraven dětem v tomto pomoci, přesto doporučujeme, abyste tyto úkony s žáky procvičili.
Úlohy bude hodnotit odborná porota složená ze zástupců z jednotlivých zemí. V zadání bude u každé dílčí části (a, b, c...) úlohy uveden maximální počet bodů za funkčnost programu. Kromě toho bude porota za úlohu jako celek přidělovat i dva koeficienty (každý v rozsahu 1,0 - 2,0), kterými se bude součet bodů za funkčnost násobit.
Koeficient za efektivnost programu: bude se hodnotit, nakolik je program efektivní (krátkost řešení), zda byly ke zkrácení programu použiti pomocníci, zda byly účelně využity bloky příkazů, cykly, podmínky, proměnné, pole atd. a konečně celková alegance řešení.
Koeficient za přehlednost programu: program musí být přehledný, členěný do řádků, které mohou být odsazované, je-li to účelné (např. uvnitř pomocníka či cyklu). Pro větší přehlednost mohou být použiti pomocníci. Jednotlivé části programu musí být okomentovány. Vysvětlete dětem, že díky použitím komentářů v programu mohou získat lepší hodnocení.