Soutěžit mohou žáci základních a středních škol, a to jak ve škole, tak v domech dětí a podobných organizacích.
Soutěžit mohou týmy složené z nejméně jednoho a nejvíce ze tří členů (tým si může vymyslet svůj název).
Členové týmu nemusí být ze stejného ročníku, ale musí být ze stejné školy nebo organizace.
Soutěží se ve třech kategoriích:
kategorie A: žáci 1. – 5. ročníku ZŠ, použitý program: Baltík 3
kategorie B: žáci 6. – 9. ročníku ZŠ, resp. odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, použitý program: Baltík 3
kategorie C: studenti vyšších ročníků víceletých gamnázií a ostatních středních škol, použitý program: Baltie 4 C#,
zúčastnit se mohou i soutěžící spadající věkově do kategorií A nebo B, kteří chtějí programovat v Baltie 4 C#.
Zařazení do kategorie se určí podle programovacího nástroje nebo podle nejstaršího člena týmu.
Soutěžící kategorií A a B řeší ve školním kole stejné úlohy, v dalších kolech budou některé úlohy společné a jiné určeny pouze pro A nebo pouze pro B. Soutěžící kategorie C mají jiné úlohy.
Soutěžící nejsou povinni vyřešit všechny úlohy ani není určen minimální počet úloh potřebný na postup do dalšího kola. Úlohy řeší žáci až do takové obtížnosti, jakou jsou schopni zvládnout, a do regionálního kola postupují nejlepší řešitelé v rámci školy.
Úlohy školního kola soutěžící řeší podle svých možností doma nebo ve škole bez časového omezení, pouze v termínu určeném pro školní kolo (tj. ode dne vyhlášení do 26. 2. 2008).
Omezení
Soutěžící nesmí při řešení úloh používat scény ani jiné než standardní banky předmětů, příp. standardní modely.
Soutěžící v kategorii C musí pracovat v některém z ikonkových režimů, ne v režimu C#.
Hodnocení školního kola
Hodnotit mohou buď učitelé školy, tým rodičů nebo si žáci, kteří se zúčastní soutěže, mohou ohodnotit úlohy navzájem sami (v tomto případě doporučujeme, aby si žáci kolektivně prohlédli všechny programy, společně zhodnotili, co který obsahuje a v čem jsou naopak jeho nedostatky, a přidělili jim příslušný počet bodů.
Při bodování se mohou přidělovat body za každou dílčí úlohu (tj. a, b…), maximální bodové hodnocení je uvedeno na konci každé dílčí úlohy. Doporučujeme dodržet následující poměr:
za funkčnost 0 – 40% bodů,
za eleganci a délku řešení 0 – 30% bodů (podmínkou pro přidělení bodů je funkčnost),
za přehlednost a komentáře 0 – 30% bodů (podmínkou pro přidělení bodů je funkčnost).
Učitel na základě přiděleného počtu bodů určí pořadí žáků (týmů) ve školním kole, přičemž na každém z prvních tří míst školního kola se může umístit jen jeden soutěžící žák (tým).
K vyhodnocení školního kola můžete použít tabulku, jejíž předlohu si můžete stáhnout ZDE. Tuto tabulku nám nemusíte odesílat, slouží pouze pro potřebu vaší organizace.
Způsob přihlašování do soutěže a postup do dalších kol
Úlohy vašich soutěžících ze školního kola nemusíte posílat pořadatelům. Školní kolo slouží k tomu, aby si účastníci vyzkoušeli způsob řešení úloh, a jako pomůcka pro školu (organizaci) pro nominaci soutěžících do dalších kol.
Na adresu soutěže soutez@sgpsys.com pošlete pouze statistiku školního kola a přihlášku do regionálního kola (potřebné soubory budou k dispozici). Statistiku pošlete i v případě, že se rozhodnete regionálního kola nezúčastnit, abychom měli přehled, kde všude se soutěžilo.
Do regionálního kola může vysílající organizace přihlásit maximálně 3 týmy (jedno- až tříčlenné) v každé kategorii. Způsob sestavení týmu a nominace je zcela v kompetenci vysílající organizace, musí splňovat pouze kritéria těchto propozic.
Regionální kola budou jednodenní a a uskuteční se ve stejný den v Kopřivnici (Morava a Slezsko), Praze (severní část Čech + Praha) a Strakonicích (jižní část Čech). Soutěžící budou mít na vyřešení úloh přesně stanovený čas, jejich práce budou zaslány hlavním organizátorům a centrálně zhodnocené. Soutěžící se tedy dozvědí výsledky po několika dnech.
Do celostátního kola postoupí první tři týmy z každého regionálního kola a dalších 6 týmů s nejvyšším počtem bodů (v porovnání všech regionálních kol)
Počet postupujících do mezinárodního kola bude upřesněn.
Ve vyšších kolech soutěže se bude platit starovné, jehož výše bude oznámena v propozicích příslušného kola.
Upozornění
Během celé soutěže platí jen informace uveřejněné na www stránkách soutěže, sledujte proto průběžně tyto stránky.
Veškeré náměty, připomínky nebo dotazy týkající se této soutěže směrujte na adresu soutez@sgpsys.com
V zájmu hladkého průběhu soutěže si organizátoři vyhrazují právo informace na této stránce aktualizovat a měnit.