Soutěžící budou řešit 3 soutěžní úlohy během 3 hodin (3 x 60 minut) čistého času.
Způsob účasti v regionálním kole
Regionálního kola se zúčastní týmy, které postoupily ze školních kol - viz tabulku postupujících.
Soutěžící budou rozděleni do 3 regionů (viz také odkaz Místa konání):
Kopřivnice: kraje Moravskoslezský, Olomoucký, Zlínský, Jihomoravský
Praha: kraje Pardubický, Královéhradecký, Liberecký, Ústecký, Středočeský, Praha
Strakonice: kraje Karlovarský, Plzeňský, Jihočeský, Vysočina
Toto rozdělení je předběžné, vyhrazujeme si právo je ještě změnit po vypršení termínu přihlášek do regionálního kola!
Pokud má někdo lepší spojení do jiného místa konání, může jet jinam, ale výsledky se budou počítat do původního regionu. Nezapomeňte to ale včas oznámit.
Jakoukoliv změnu v účasti včas oznamte na e-mail soutěže i na e-mail organizátora regionálního kola (viz Místa konání). Poslední den před soutěží a při problémech cestou na soutěž kontaktujte požadatele reg. kola telefonicky.
Poplatky, strava
Na místě zaplatí soutěžící účastnický poplatek 100 Kč za každého soutěžícího.
Účastníci soutěže si mohou objednat oběd - domlouvejte se přímo s organizátory jednotlivých krajských kol.
Další stravu a pitný režim si soutěžní týmy zajistí samy.
Časový plán regionálního kola (středa 26.3.2008)
9 - 10 hod: příjezd a registrace
10 - cca 11 hod: zahájení soutěže, rozdání úloh, diskuse nad úlohami
cca 11 - 14 hod: vlastní soutěž (180 minut čistého času)
po skončení soutěže: oběd
Jak bude probíhat vlastní soutěž
Každý soutěžní tým bude mít k dispozici jeden počítač. K vyřešení 3 soutěžních úloh budou mít soutěžící čas 3 šedesátiminutové hodiny. Zadání pro Baltíka 3 (kategorie A a B) budou částečně společná - 2 úlohy budou stejné, 1 se bude lišit. Zadání obdrží každý soutěžní tým vytisknuté v černobílé verzi. Barevná verze zadání bude k dispozici v elektronicky na ploše počítače. Stejně jako ve školním kole bude každá úloha členěna na jednotlivé části (a, b, c...) a každá z nich bude bodována zvlášť. Není tedy nutné mít vyřešeny všechny části úlohy a na druhé straně doporučte dětem, ať zkusí z každé úlohy naprogramovat alespoň to, co zvládnou.
Nebude-li výslovně v zadání úlohy stanoveno jinak, nebude možno při řešení úloh používat banky a scény. Jediným řešením každé úlohy v Baltíkovi 3 bude soubor BPR. V Baltie 4 bude nutné pracovat v ikonkovém režimu (ne v režimu C#).
Během soutěže nebudou moci žáci používat jiné pomůcky než samotný program Baltík 3 nebo Baltie 4 včetně nápovědy, psací potřeby, čisté listy papíru (dostanete je od pořadatelů) a zadání, které bude obsahovat i rastr souřadnic pro Baltíka 3, resp. 2D režim Baltie 4. Nebude dovoleno používat např. učebnice, vlastní připravené papíry s rastry souřadnic a podobně. Počítače nebudou během soutěže připojeny k internetu a nebude dovoleno používat mobilní telefony
Vezměte s sebou přezůvky.
Naučte děti ukládat programy
Své programy budou soutěžící ukládat do stanovené složky, která bude předem umístěna na ploše počítače. Názvy jednotlivých souborů budou také zadány (např. uloha1.bpr...). Zejména pro menší děti to může představovat problém. Dozor v počítačové učebně bude připraven dětem v tomto pomoci, přesto doporučujeme, abyste ve zbývajícím čase před celostátním kolem toto s žáky procvičili.
Jak budou programy hodnoceny
Úlohy bude hodnotit odborná porota.
V zadání bude u každé dílčí části (a, b, c...) úlohy uveden maximální počet bodů za funkčnost programu. Kromě toho bude porota za úlohu jako celek přidělovat i dva koeficienty (každý v rozsahu 1,0 - 2,0), kterými se bude součet bodů za funkčnost násobit.
Koeficient za efektivnost programu: bude se hodnotit, nakolik je program efektivní (krátkost řešení), zda byly ke zkrácení programu použiti pomocníci (metody), zda byly účelně využity bloky příkazů, cykly, podmínky, proměnné, pole atd. a konečně celková elegance řešení.
Koeficient za přehlednost programu: program musí být přehledný, členěný do řádků, které mohou být odsazované, je-li to účelné (např. uvnitř pomocníka či cyklu). Pro větší přehlednost mohou být použiti pomocníci. Jednotlivé části programu musí být okomentovány. Vysvětlete dětem, že díky použitím komentářů v programu mohou získat lepší hodnocení.
Co z toho plyne? Bude-li váš program maximálně přehledný a co nejefektivněji naprogramovaný, můžete při jinak stejné funkčnosti získat až čtyřikrát více bodů! To je samozřejmě ideální stav, skutečnost je většinou nižší, ale i tak dosti významná.
Postup do celostátního kola
Do celostátního kola postoupí první tři týmy z každého regionálního kola a dalších 6 týmů s nejvyšším počtem bodů (v porovnání všech regionálních kol).
Organizátoři si vyhrazují zrušit regionální kolo a stanovit způsob postupu přímo do celostátního kola v té kategorii, kde se přihlásí příliš malý počet týmů.
Seznam postupujících do celostátního kola bude zveřejněn 8. 4. 2008.